Pomoc do programu Napylacz 1.5
Program Napylacz 1.5 jest rezultatem pracy magisterskiej pod
tytułem Badanie anizotropowego wzrostu ultracienkich warstw metodą automatów komórkowych.
Umożliwia on obserwację wzrostu warstw. Zmiana parametrów symulacji
jest na bieżąco uwzględniana w obliczeniach.
Zmienne sterujące symulacją.
- [Panel Animacja]
- [Start/Stop] -- rozpoczęcie/zatrzymanie symulacji
- [Reset] -- ustawienie domyślnych parametrów symulacji
oraz wyczyszczenie obszaru wyświetlania warstwy oraz obszaru wykresu
- [Prędkość] -- minimalna szybkość wyświetlania
to 1 klatka/s, wartość maksymalna wynosi 100 klatek/s i zależy od mocy procesora
- [Zbliżenie] -- powiększenie/pomniejszenie wyświetlanej warstwy
- [Autowysokość] -- automatyczne usuwanie całkowicie zapełnionych warstw
- [Panel Siatka]
- [rozmiar] -- (
sizex, sizey
) ustalanie rozmiaru siatki w zakresie od 10 do 100
- [kwadratowa] -- zachowanie proporcji kwadratu przy zmianie rozmiaru siatki
- [Panel Warstwy]
- [w zrzucie] -- (
thetadep
) zmiana
ilości cząstek w jednym zrzucie (od 0.001 [ML] do 1.0 [ML])
- [maksymalnie] -- (
thetamax
) wartość maksymalnego pokrycia
- [Panel Warunki]
- [izotropowe/anizotropowe] -- (
zmode
) wybór warunków
- [z] -- (
z
) aktywne dla wybranego przypadku izotropowego
- [zx] -- (
zx
) aktywne dla wybranego przypadku anizotropowego
- [zy] -- (
zy
) aktywne dla wybranego przypadku anizotropowego
- [Panel Relaksacje]
- (
tau
) liczba relaksacji między zrzutami
- [Panel Typ wykresu]
- [oscyloskop] aktualnie liczona wartość chropowatości pojawia się w miejscu czerwonego kursora
- [ruchomy] wykres przesuwany jest wraz z pojawianiem sie nowych wartości w lewą stronę.
Opcje dostępne w menu programu.
- [PLIK]
- [Otwórz...] -- wczytanie konfiguracji programu z pliku
*.ini
lub parametrów warstwy z pliku *.lay
- [Zapisz obraz...] -- zapisanie aktualnego wyglądu warstwy
do pliku graficznego
*.jpg
lub *.bmp
- [Zapisz klatki - Start...] -- zapisanie animacji jako sekwencji
plików graficznych (
*.jpg
lub *.bmp
).
Po wybraniu tej opcji każda klatka będzie zapisywana jako plik
według schematu: nazwa.xxx.roz
, gdzie xxx
to kolejne numery klatek.
Rozpoczęcie zapisu nastąpi po wciśnięciu przycisku Start
w oknie głównym programu.
- [Zapisz klatki - Stop] -- zakończenie zapisu animacji
- [Zapisz warstwę...] -- zapisanie wyglądu warstwy do pliku tekstowego z rozszerzeniem
*.lay
- [Zapisz konfigurację...] -- zapisanie wszystkich parametrów programu (oprócz wyglądu warstwy)
do pliku tekstowego z rozszerzeniem
*.ini
- [Zakończ] -- zamknięcie programu
- [KOLORY] -- wybór kolorystyki wyświetlanej warstwy
- [Zielony]
- [Czerwony]
- [Niebieski]
- [Paleta 1]
- [Paleta 2]
- [JĘZYK] -- wybór wersji językowej
- [POMOC]
- [O programie] -- informacje o programie i autorze
czerwiec 2004 r.